De blogosfeer is duidelijk niet alleen voor professionals met aspiraties om mediasuperster te worden. Blogs zijn ook een grote aanwinst voor bedrijven in hun streven om online zichtbaarheid te behouden en in contact te komen met hun doelgroepen.
Toen ik wat onderzoek over dit onderwerp deed en wat meer bedrijfsgerichte blogs begon te volgen, realiseerde ik me dat er eigenlijk drie verschillende soorten bedrijfsblogs zijn waar een ondernemer zijn voordeel mee kan doen.
1. De Content Schepper
2. De Trend Chaser
3. En De Merk Verbinder
1. De Content Schepper
Dit zijn degenen die een grote aanhang hebben en schrijven over onderwerpen die hun lezers interesseren of die de potentie hebben om hen verder te helpen met hun expertise op hun gekozen gebied. Of ze nu posts schrijven, video’s, zelfs infographics, dit soort bronnen kunnen grote troeven zijn voor je bedrijf.
2. De Trend Chaser
Trend chasers zijn degenen die in staat zijn te zien wat “hot” is bij hun niche publiek, niet alleen nu maar ook in de komende maanden en jaren. Als je bijvoorbeeld reclame maakt voor je advocatenkantoor, kun je door een idee te krijgen van de nieuwste rechtszaken waar mensen meer over willen weten en op basis daarvan berichten te schrijven je helpen de curve voor te blijven.
3. En de merkverbinder
Deze zakelijke bloggers en sociale media iconen zijn degenen die een gemeenschap van gelijkgestemden rond hen en hun blogs hebben opgebouwd. Merken zouden er baat bij hebben om met deze gemeenschappen in contact te komen door evenementen te sponsoren, weggeefacties te doen, monsters te geven voor recensies, of gewoon een bericht te plaatsen telkens als ze iets hebben waarin mensen geïnteresseerd zouden kunnen zijn.
Het is duidelijk dat de blogosfeer niet alleen bestemd is voor professionals met aspiraties om mediasuperster te worden. Blogs zijn ook een grote aanwinst voor bedrijven in hun streven om online zichtbaarheid te behouden en in contact te komen met hun doelgroepen.
Toen ik wat onderzoek over dit onderwerp deed en wat meer bedrijfsgerichte blogs begon te volgen, realiseerde ik me dat er eigenlijk drie verschillende soorten bedrijfsblogs zijn waar een ondernemer zijn voordeel mee kan doen. blogs zijn ook een grote aanwinst voor bedrijven in hun streven om online zichtbaarheid te behouden en in contact te komen met hun doelpubliek. Blijkbaar is de blogosfeer niet alleen voor professionals met aspiraties om media supersterren te worden. Blogs zijn ook een grote troef voor bedrijven in hun streven om online zichtbaarheid te behouden en in contact te komen met hun doelgroepen.
De blogosfeer is niet alleen voor professionals met aspiraties om mediasupersterren te worden. Blogs zijn ook een grote troef voor bedrijven in hun streven om online zichtbaarheid te behouden en contact te leggen met hun doelgroepen.