Een van de belangrijkste factoren bij boekingen is het gemak waarmee je kunt boeken. Als je website het niet gemakkelijk maakt voor gasten om kamers te vinden en te reserveren, zul je ze snel verliezen. De volgende lijst zal je helpen een betere online aanwezigheid te creëren:
1. Maak gebruik van mobiele technologie
80% van de mensen gebruiken hun telefoon om hotels te zoeken, dus zorgen dat je site mobiel-vriendelijk is moet een prioriteit zijn. Investeer ook in een speciale mobiele app.
2. Maak het sociaal
Social media marketing bestaat al jaren, maar heb je er al ten volle van geprofiteerd? Je kunt bezoekers echt enthousiast maken om naar je toe te komen door hen exclusieve aanbiedingen en incentives aan te bieden op platforms als Facebook en Twitter…
3. Geef gedetailleerde beschrijvingen van je kamers
Je kent toch wel het gezegde “een foto zegt meer dan duizend woorden”? Wel, dit oude gezegde kon nooit juister zijn dan wanneer het om hotelwebsites gaat. Als je foto’s van hoge kwaliteit hebt van de aangeboden kamers, zullen gasten veel eerder geneigd zijn de jouwe te overwegen…
4. Zorg voor gebruiksvriendelijke zoekfuncties
Terwijl veel bezoekers je website in detail zullen doornemen, willen anderen gewoon in één oogopslag een overzicht krijgen van alle keuzemogelijkheden. Dit betekent dat het aanbieden van effectieve zoekfuncties je kan helpen contact te maken met klanten die anders misschien al verder waren gegaan…
5. Maak navigatie eenvoudig
Als gebruikers op je website komen willen ze graag zo snel mogelijk vinden wat ze zoeken. Goede navigatie is de sleutel tot een soepel lopende site. Als gebruikers het moeilijk vinden om van de ene pagina naar de andere te gaan, zullen ze snel hun interesse verliezen…
6. Maak contactinformatie gemakkelijk te vinden
Als je wilt dat je klanten profiteren van speciale aanbiedingen of vragen hebben die beantwoord moeten worden, moet je ervoor zorgen dat al je contactgegevens duidelijk zichtbaar en gemakkelijk te begrijpen zijn. Vergeet ook de live chat niet – hiermee kunnen potentiële gasten eventuele snelle vragen stellen zodra ze binnenkomen.
Stel je voor dat je een schitterende website hebt, maar dat je gebruikers er niet op kunnen vanaf hun mobiele of tablet toestellen. Dat kan verloren belangstelling en misgelopen verkoop betekenen…
7. Gebruik sterke call-to-action tools
Als mensen je website bezoeken moeten ze gemakkelijk kunnen zien wat je te bieden hebt en hoe ze met je in contact kunnen komen. Hoe duidelijker deze elementen gepresenteerd worden, hoe groter de kans dat klanten de volgende stap zetten en contact met je opnemen.